5. Dani hrvatskog pršuta 26. i 27. travnja Zagrebu

 03.04.2019
5. Dani hrvatskog pršuta  26. i 27. travnja Zagrebu

Dani hrvatskog pršuta, jedna od ključnih manifestacija za promociju domaćeg pršuta, ove se godine održavaju u Zagrebu, a okupit će dvadesetak hrvatskih proizvođača ove tradicionalne delikatese. Uz dalmatinski pršut, za titulu šampiona natjecat će se drniški, krčki i istarski pršuti, sve odreda nositelji zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla, odnosno zaštićene oznake izvornosti. Manifestaciju već petu godinu za redom organizira Klaster "Hrvatskog pršuta", koji okuplja proizvođače sva četiri certificirana i zaštićena pršuta, s ciljem promoviranja ovog tradicionalnog gastronomskog proizvoda i očuvanja njegove izvornosti i autohtonosti.

 

“Zbog svojih vrhunskih senzorskih svojstava i specifične tradicionalne tehnologije proizvodnje, bez dodatne kemije, hrvatski pršuti imaju veliki izvozni potencijal i veliki potencijal za plasman u turizmu kroz vrhunsku gastronomsku ponudu. Promociji pršuta kao eno-gastro turističke ponude doprinose i ovakve manifestacije. Najnoviji statistički podaci za 2018. pokazuju značajan porast izvoza proizvoda od plećke i buta za 59 posto, ali nažalost još uvijek sa 6,5 milijuna eura izvoza ne pokrivamo niti trećinu uvoza. Potrebne su nam nove investicije i ulaganje u nove proizvodne kapacitete pršuta kako bi udvostručili proizvodnju i sa 700 tisuća komada godišnje podmirili barem potrebe domaćeg tržišta“, zaključio je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.

 

Iako je u proteklih nekoliko godina proizvodnja pršuta u našoj zemlji narasla čak 40 posto, potražnja je još uvijek dvostruko veća od ponude. U Hrvatskoj se godišnje pojede oko 700 tisuća pršuta, a proizvede oko 350 tisuća. "Samo smanjenjem uvoza zamjenskih proizvoda i kontinuiranim rastom izvoza kroz nekoliko godina možemo udvostručiti proizvodnju“ kazao je Ante Madir, izvršni direktor Klastera „Hrvatskog pršuta“ te dodao kako će potencijal domaće pršutarske proizvodnje biti jedna od tema na predstojećoj manifestaciji.

 

Dalmatinski pršut postao je ultimativni brend tražen i izvan naših granica. Od oko 350.000 komada pršuta koji se godišnje proizvedu u Hrvatskoj, Pivac trenutno proizvodi 150.000 komada, od čega se više od polovice odnosi na dalmatinski pršut zaštićen oznakom zemljopisnog podrijetla.

"Za nas kao proizvođača, korištenje oznake zemljopisnog podrijekla podrazumijevalo je usmjeravanje na usavršavanje i standardiziranje proizvodnje, uz obvezu očuvanja tradicionalnosti proizvoda kao njegove ključne karakteristike. Korištenje oznake također nas obvezuje na veću odgovornost za proizvod i kontinuirani nadzor od strane ovlaštenih kontrolnih tijela, što kupcima jamči kupnju autentičnog i kontroliranog proizvoda priznate kvalitete i lokalnog podrijetla. U EU je svijest javnosti o tome na višoj razini, dok se u Hrvatskoj još uvijek mora raditi po tom pitanju te su zato manifestacije poput Dana hrvatskog pršuta itekako dobrodošle", rekao je Igor Miljak, predstavnik Grupe Pivac i predsjednik Uprave PPK karlovačke mesne industrije.

 

Prvi dan manifestacije bit će održan u zagrebačkom hotelu International, gdje su uz proglašenje ovogodišnjeg šampiona predviđeni stručno-edukativni sadržaji poput radionica i okruglih stolova. Drugi je dan zamišljen kao cjelodnevna izložbeno-prodajna manifestacija na Trgu bana Jelačića.

 

Manifestaciju organizira Klaster „Hrvatskog pršuta“, uz pokroviteljstvo predsjednice RH, Ministarstva poljoprivrede, Hrvatske gospodarske komore, Grada Zagreba, Veterinarskog instituta Zagreb/Veterinarskog zavoda Split te Prehrambenog biotehnološkog fakulteta u Zagrebu.